Jantra je geometrijski dijagram koji je ucrtan na
različitim materijalima najčešće na metalima poput bakra, srebra
ili zlata, a može biti i na kamenu, staklu, papiru i sl. Svaka
Jantra sadrži potencijalne energije koje se propisanim metodama mogu
probuditi. Kao što recitacija mantre ili molitve oslobađa određene
suptilne energije tako i Jantra može pomoći u istom. Može se reći
da je mantra zvučna prezentacija određene energije ili Božanstva,
a Jantra grafička (ili vidljiva) prezentacija iste energije, nešto
poput energetskog tijela Božanstva.
Jantre i astrologija
Planetarne jantre predstavljaju energije planeta i upotrebljavaju se u astrologiji. Prema položajima planeta u osobnoj natalnoj karti možemo odrediti kakav će utjecaj koja jantra imati u životu osobe. Također možemo odrediti utjecaj koje planete treba ojačati ili usmjeriti određenom jantrom da bi prevladali određene poteškoće i prepreke. Na taj način jantre postaju sredstvo ili alat pomoću kojega možemo uravnotežiti energije i pomoći si da ostvarimo svoje želje, težnje i ciljeve. Ukoliko vas zanima koja je jantra najpovoljnija za vas osobno i na koji način vam jantre mogu pomoći slobodno se obratite astrologu.
Dar astrologije je u tome što nam omogućava da učinimo pravi izbor. Njena svrha nije u fatalističkom određivanju sudbine i onoga što će se desiti nego u prepoznavanju samoga sebe, svojih mogućnosti, potencijala i uslovljenosti. Pomoću takvih uvida (koje daje astrologija tumačenjem položaja planeta) dovodimo se u poziciju neutralnosti i objektivnosti iz koje možemo treznveno odlučiti što je u datoj situaciji najbolje učiniti. Taj dar treba iskoristiti jer je dat za dobrobit čovječanstva. U tom smislu svi alati koje astrologija pruža, ukljućujući jantre, mogu pomoći da uravnotežimo energije i da ispunimo svrhu svojega života.
Što je jantra?
Jantra na sanskritu označava "ono što nosi" ili "vozilo", što znači da jantra nosi određenu energiju i širi je u prostor u kojem se nalazi. Ako netko u svom domu posjeduje pravilno instaliranu i energiziranu jantru na koju svakodnevno meditira recitirajući odgovarajuću mantru, onda je sasvim sigurno da će se energija yantre proširiti u prostor u kojem se jantra nalazi i blagotvorno djelovati na onoga tko se u tom prostoru nalazi. Jantra je, dakle, tehnika koja nam na pomaže da ostvarimo svoje težnje, ciljeve i želje.
Iz "Bhagavad Gite" možemo shvatiti da
riječ yantra znači "stroj" ili "mašina", poput
npr. automobila. Opisano je da se duša nalazi u tijelu kao što se
vozač nalazi u automobilu. Tijelo je dakle samo stroj koji omogučava
duši djelovanje. Jantra je nalik stroju koji će nam omogućiti da
ostvarimo svoje težnje i želje, kao što vozač automobila može
lako i udobno stići na željeno odredište.
Svaka Jantra se, općenito, sastoji od okvira Jantre koji je u obliku kvadrata sa četiri tzv. kapije. Kapije se nalaze sa svake strane po jedna i obično se prikazuju u obliku slova T iako postoje i drugi oblici. Unutar kvadrata nalaze se kružnice sa nizovima lotosovih latica. U sredini Jantre se obično nalaze trokuti (ili kvadrati) koji mogu biti poslagani na različite načine, ovisno o vrsti Jantre. U sredini Jantre se nalazi točka, središte Jantre, koja se naziva "bindu". Ovakav oblika jantre opisan je u mnogim Vedskim spisima poput Gopala Tapani Upanišade, Brahma Samhite i drugih.
Kompozicija jantre
Svaka Jantra se, općenito, sastoji od okvira Jantre koji je u obliku kvadrata sa četiri tzv. kapije. Kapije se nalaze sa svake strane po jedna i obično se prikazuju u obliku slova T iako postoje i drugi oblici. Unutar kvadrata nalaze se kružnice sa nizovima lotosovih latica. U sredini Jantre se obično nalaze trokuti (ili kvadrati) koji mogu biti poslagani na različite načine, ovisno o vrsti Jantre. U sredini Jantre se nalazi točka, središte Jantre, koja se naziva "bindu". Ovakav oblika jantre opisan je u mnogim Vedskim spisima poput Gopala Tapani Upanišade, Brahma Samhite i drugih.
Taj oblik je uzorak po kojem je stvorena i u kojoj počiva čitava kreacija prvenstveno duhovna, a zatim i materijalna. Materijalna energija je stvorena po uzoru na svoj duhovni izvor energije, odnosno energetik. Oblik jantre je dakle sjeme sve kreacije čije je ishodište na samom izvoru svih energija, u samom duhovnom svijetu. Kao takva, jantra ima potencijal usmjeravanja stvaralačkih energija i obožavanjem jantre omogućavamo kreativnoj energiji da ispolji svoj utjecaj. Opise jantri, načina njihovog obožavanja i rezultata koji se dobivaju njihovim obožavanjem iz Gopala Tapani Upanišade i Brahma Samhite možete pročitati ovdje:
Mudraci rekoše:
Molimo te, opiši obožavanje
Govinde koji je Nad Duša svega i koji održava sve.
Brahma reče:
Gospodinov oltar treba biti zlatni lotos sa osam latica. Unutar lotosa trebaju biti postavljena dva trokuta i mantra "klim Krišnaja namaha", Kama-gajatri mantra i ananga-gajatri mantra. Zatim se trebaju ponuditi sastojci za obožavanje poput insensa, vode, lampe i ostalih darova. Zatim osoba treba obožavati Gospodinove ekspanzije, počevši od Rukmini, štovatelje predvođene sa Indrom, štovatelje predvođene sa Vasudevom, štovatelje predvođene sa Arđunom i štovatelje predvođene sa Indranidhijem.
Onaj tko u vrijeme izlaska Sunca, u podne i u vrijeme zalaska Sunca vrši takvo obožavanje i Gospodinu nudi razne ponude dostiže sve. On zaista može dostići sve. U vezi sa tim postoji sljedeći stih: Gospodin Krišna je sveobožavani, sveprožimajući kontrolor, iako je uvijek jedinstven i nepodijeljen manifestira se u različitim oblicima. Oni koji su inteligentni obožavaju Ga na Njegovom oltaru (opisanoj jantri). Oni, i nitko drugi, dostižu vječnu sreću. Brahmane koji Ga obožavaju na Njegovom oltaru, največeg među vječnima i najvećeg među najsvjesnijima, onoga koji ispunjava želje mnogih, oni, i nitko drugi, dostižu savršenstvo.
Gopala Tapani Upanišada, stihovi 17.-21.
Brahma reče:
Gospodinov oltar treba biti zlatni lotos sa osam latica. Unutar lotosa trebaju biti postavljena dva trokuta i mantra "klim Krišnaja namaha", Kama-gajatri mantra i ananga-gajatri mantra. Zatim se trebaju ponuditi sastojci za obožavanje poput insensa, vode, lampe i ostalih darova. Zatim osoba treba obožavati Gospodinove ekspanzije, počevši od Rukmini, štovatelje predvođene sa Indrom, štovatelje predvođene sa Vasudevom, štovatelje predvođene sa Arđunom i štovatelje predvođene sa Indranidhijem.
Onaj tko u vrijeme izlaska Sunca, u podne i u vrijeme zalaska Sunca vrši takvo obožavanje i Gospodinu nudi razne ponude dostiže sve. On zaista može dostići sve. U vezi sa tim postoji sljedeći stih: Gospodin Krišna je sveobožavani, sveprožimajući kontrolor, iako je uvijek jedinstven i nepodijeljen manifestira se u različitim oblicima. Oni koji su inteligentni obožavaju Ga na Njegovom oltaru (opisanoj jantri). Oni, i nitko drugi, dostižu vječnu sreću. Brahmane koji Ga obožavaju na Njegovom oltaru, največeg među vječnima i najvećeg među najsvjesnijima, onoga koji ispunjava želje mnogih, oni, i nitko drugi, dostižu savršenstvo.
Gopala Tapani Upanišada, stihovi 17.-21.
Krišnino izvanredno mjesto poznato kao Gokula ima
tisuće latica i cvjetnu krunu kao kod lotosa izniklog iz djela
Njegovog aspekta beskonačnosti, čiji je izdanak listova Krišnino
pravo prebivalište. Izdanak tog transcendentalnog lotosa područje
je u kojem boravi Krišna. To šesterokutni je lik, prebivalište
uvijek prisutnog prevladanog i prevladavajućeg aspekta Apsoluta.
Poput dijamanta, središnji potporni lik samoobasjanog Krišne stoji
kao transcendentalni izvor svih moći. Sveto ime, koje sastoji se od
osamnaest transcendentalnih slova, očituje se u šesterostrukom liku
sa šesterostrukom podjelom.
Izdanak tog vječnog područja Gokule šesterokutno je prebivalište Krišne. Njegove latice prebivalište su gopija, djelića Krišne, kojem one predane su s najvećom ljubavlju i s kojim istovrsne su u suštini. Latice prekrasno sijaju, poput mnoštva stjenki. Ispruženi listovi tog lotosa čine prebivalište nalik vrtu, duhovno prebivalište Krišnine najvoljenije, Šri Radhike. Opasujući rubne dijelove Gokule pruža se tajnovito četverokutno mjesto po imenu Švetadvipa, na svim stranama podijeljeno na četiri dijela. U svakom od ta četiri dijela se nalaze prebivališta Vasudeve, Sankaršane, Pradjumne i Anirudhe.
Ta četiri podijeljena prebivališta okružuju četverostruke ljudske potrebe u vidu pobožnosti, blagostanja, osjetilnog uživanja i oslobođenja, kao i četiri Vede - Rik, Sama, Jađur i Atharva, koje bave se mantrama i koje temelj su ostvarenja četverostrukih svjetovnih potreba. Deset trozubaca usmjereno je u deset smjerova, uključujući zenit i nadir. Osam smjerova ukrašeno je s osam dragulja. Deset smjerova štiti deset zaštitnika (vladara smjerova) u obliku mantri. Družbenici plave, crvene i bijele puti, kao i izvanredne moći koje nose imena Vimala itd., sjaje sa svih strana. Gospodar Gokule je transcendentalni Vrhovni Bog, istinsko jastvo vječnih zanosa. On vrhovno je moćni nad svim moćnima, živo zaokupljen užicima transcendentalnog područja i nedodirnut Svojom materijalnom moći.
Šri Brahma Samhita, stihovi 2.-6.
Izdanak tog vječnog područja Gokule šesterokutno je prebivalište Krišne. Njegove latice prebivalište su gopija, djelića Krišne, kojem one predane su s najvećom ljubavlju i s kojim istovrsne su u suštini. Latice prekrasno sijaju, poput mnoštva stjenki. Ispruženi listovi tog lotosa čine prebivalište nalik vrtu, duhovno prebivalište Krišnine najvoljenije, Šri Radhike. Opasujući rubne dijelove Gokule pruža se tajnovito četverokutno mjesto po imenu Švetadvipa, na svim stranama podijeljeno na četiri dijela. U svakom od ta četiri dijela se nalaze prebivališta Vasudeve, Sankaršane, Pradjumne i Anirudhe.
Ta četiri podijeljena prebivališta okružuju četverostruke ljudske potrebe u vidu pobožnosti, blagostanja, osjetilnog uživanja i oslobođenja, kao i četiri Vede - Rik, Sama, Jađur i Atharva, koje bave se mantrama i koje temelj su ostvarenja četverostrukih svjetovnih potreba. Deset trozubaca usmjereno je u deset smjerova, uključujući zenit i nadir. Osam smjerova ukrašeno je s osam dragulja. Deset smjerova štiti deset zaštitnika (vladara smjerova) u obliku mantri. Družbenici plave, crvene i bijele puti, kao i izvanredne moći koje nose imena Vimala itd., sjaje sa svih strana. Gospodar Gokule je transcendentalni Vrhovni Bog, istinsko jastvo vječnih zanosa. On vrhovno je moćni nad svim moćnima, živo zaokupljen užicima transcendentalnog područja i nedodirnut Svojom materijalnom moći.
Šri Brahma Samhita, stihovi 2.-6.
Nema komentara:
Objavi komentar